חיפוש

מה יכול לעזור לך להילחם במבקר הפנימי שלך, לתפוס אחרת כישלונות ולהגביר את הביטחון העצמי שלך?


שיחות טד. כן, שיחות טד יכולות לעשות את כל זה.


יש משהו עוצמתי להפליא בלמידה של משהו חדש תוך מספר דקות בלבד, ושיחות TED הרבה פעמים מספקות תובנות חשובות על WELL BEING ממגוון דוברים, כל אחד עם חוויות וסיפורים ייחודיים משלו.


אז אספתי כאן כמה מהתובנות המשמעותיות והמעשיות ביותר של שיחות טד ששמעתי לאחרונה, כדי שתוכלו לגלות טיפים חכמים להפגת מתחים, להילחם במבקר הפנימי שלכם, לנסח מחדש את הכישלונות שלכם ועוד.


הנה הם-


1. יש יתרון לחגוג את הכישלונות שלנו.


כשאנחנו נותנים לעצמנו להיכשל ומחבקים את הכישלונות האלה, אנחנו יכולים להקל על עצמנו ולהפחית את הלחץ שקשור בפרפקציוניזם. כך מסביר, הפסיכולוג החברתי ד"ר תומאס קורן. בשיחת TED של ד"ר תומאס קורן הוא מדבר על הרעיון של לחגוג את הפגמים שלנו, ואיך הפעולה הזו יכולה לגרום לנו להרגיש מאושרים יותר, בטוחים יותר ולגלות כלפי עצמנו יותר חמלה. "[אנחנו ניזונים] מהרעיון הזה שיש חיים מושלמים", הוא מסביר. "אם אנחנו רוצים שהצעירים שלנו ייהנו מבריאות נפשית, רגשית ופסיכולוגית, אנחנו נזמין אותם לחגוג את השמחה ואת היופי שבחוסר השלמות כחלק נורמלי וטבעי בחיי היומיום."


הנה הקישור להרצאת טד המרתקת הזו-






2. אימוץ "חשיבה של שחקן" יכול לעזור לנו לתקשר טוב יותר עם אחרים ולהשיג את המטרות שלנו.


בין אם אתה מציגים את עצמכם בפני אנשים חדשים באירוע של נטוורקינג, עושים שיחת מכירה או מובילים פגישה בעבודה, סביר להניח שאתם לא חושבים על מה שאתם עושים כמופע - אבל לדברי מייקל ואיימי פורט, בעל ואישה שהפכו משחקנים למאמנים בתחום של דיבור בפני קהל (פרזנטציה), אולי כדאי לכם. בשיחתם מסביר הצמד שבכל סיטואציה תקשורתית, יכול להועיל לכם לאמץ "דפוס חשיבה של שחקן", שם אתם מתכוננים מראש, מתעלים את הרגשות שלכם ומגדירים את המטרה שלכם. "לחשוב כמו שחקן" יכול לעזור לכם להתכונן טוב יותר לשיחות, ולהתגבר על כל "פחד במה" שעשוי להתעורר בכל מיני הזדמנויות בחיים (בראיונות עבודה, בהצגה של רעיון שלכם, בניסיון לשכנע מנהלים במשהו שחשוב לכם, ואפילו כשהולכים לפגוש בפעם הראשונה את המשפחה של בן/ת הזוג שלכם..).


הנה הקישור לשיחה הקלילה ומהנה הזו בטד-






3. "כישלון מגונן" מונע מאיתנו לממש את מה שחשוב לנו.


בשיחת TED בהשתתפות ד"ר אמנדה קראואל, פסיכולוגית קוגניטיבית ומרצה לדוקטורט בבית הספר לחינוך באוניברסיטת האנטר, קראול מסבירה עד כמה טבוע בנו (בטבע האנושי) לעכב את עצמנו מלהשיג דברים שאנחנו מפחדים שניכשל בהם (באופן לא מודע). לזה הכוונה ב"כישלון מגונן". היא מתארת את 3 הסיבות שמביאות אותנו לפעול כך ואיך להתגבר עליהן.

על מנת להילחם "בכישלון מגונן", היא אומרת שעלינו לחדד את ה- "למה?" אנחנו רוצים להגיע למטרה מסוימת או יעד, ולנסח מחדש את האופן בו אנחנו תופסים כישלון. למשל, היא מתארת שהצלחה נובעת ממאמץ ולא מכישרון יוצא דופן. אפשר שהצלחה תקרה כתוצאה משילוב של מאמץ וכישרון, ויחד עם זה התפיסה של אנשים "שאין להם את זה" (אין להם- כשרון/גנים טובים/תכונה מולדת מסוימת) ובגלל זה הם לא הצליחו להשיג את.. היא שגויה ותוקעת אותם.

גם המחשבה "שאנשים כמונו לא עושים דברים כאלה" תוקעת אותנו. אנחנו נוטים לא לעשות דבר שמסכן את הזהות שלנו או את התדמית שלנו.. העניין הוא שזה רק מונע מאיתנו מלהתקדם. ד"ר אמנדה קראואל מתארת איך לצאת מדפוס המחשבה הזה, כדי שתשיגו את מה שחשוב לכם.

שום דבר לא קורה בהכרח ברגע אבל "הניצחונות" הקטנים בדרך והכישלונות מקדמים אותנו עוד ועוד. זה עדיף מאשר לגונן על עצמנו ולהימנע מלזוז לעבר המטרה שלנו..


הנה הקישור להרצאה החשובה הזו-






יש עוד כמה הרצאות טד מצוינות, ששמעתי לאחרונה, כמו זו שדיברה על זה שאתם יכולים להגיע לשיא הקריירה שלכם בכל גיל - והדבר מסתכם בביטול הפרדיגמה (או האמונה) שאומרת שאתם הכי יצירתיים בגיל צעיר. זה לא תלוי גיל בהכרח.


הרצאה נהדרת אחרת ששמעתי דיברה על כך שהאושר של העובדים חיוני להצלחת מקום העבודה שלהם. מסכימים?


האמת שמה שחשוב הוא שההרצאות האלה מגובות לא רק בסיפורים מעוררי השראה אלא גם במחקרים.

בקיצור, בדקות ספורות אנחנו יכולים להיחשף למידע שהוא משנה חיים או לפחות משנה דרך חשיבה והרגשה. כבר שווה את זה!


איזה הרצאות טד אתם אהבתם? אשמח להמלצות 😊

פוסטים אחרונים

הצג הכול