top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תOrit Shiber

איך well being משפיע על ביצועי העובדים?

איך הייתם מתרגמים well being? רווחה אישית? אין לזה תרגום מדויק בעברית, נכון?

כי מדובר במידה שבה אנחנו תופסים את האיכות הכוללת של החיים שלנו כחיובית ורצויה. לכן, הייתי מכנה well being כחוויית חיים טובה.


האקדמיה ללשון עברית מתרגמת זאת כך-

"שלומות" (יתפוס, לדעתכם?..): מצב של רְווחה גופנית, נפשית וחברתית, המושגת על ידי אורח חיים בריא, פעילות גופנית, פיתוח מודעות עצמית ועוד.

אז מה למקומות עבודה ול-well being של האדם?


הוכח במחקרים שה- Well being משפיע על מספר ימי המחלה שאנשים לוקחים, על ביצועי העבודה, על השחיקה שלהם ועל הסבירות שלהם לעזוב את הארגון.

הוכח שלמנהלים יש את הכוח להגדיל או להקטין את חוויית החיים הטובה של העובד.

לכן, חווית החיים של העובדים (well being) וביצועים בעבודה קשורים זה בזה.

מכון המחקר Gallup חקר 5 אלמנטים/מרכיבים של well being:


קריירה- אתה אוהב את מה שאתה עושה כל יום.

אלמנט חברתי- יש לך חברויות משמעותיות בחיים.

אלמנט פיננסי- אתה מנהל את הכסף שלך היטב.

קהילה- אתה אוהב את מקום המגורים וסביבת המגורים שלך.

אלמנט פיזי- יש לך אנרגיה לעשות דברים.

האופן שבו עובדים מדרגים את חמשת האלמנטים האלה משפיע על התוצאות העסקיות של מקום העבודה שלהם.

מכון המחקר Gallup גילה שעובדים המדרגים את עצמם גבוה בכל חמשת המרכיבים של well being מפספסים פחות עבודה, פותרים בעיות ביתר קלות, מסתגלים לשינוי מהר יותר ומדורגים גבוה בשביעות רצון לקוח (מאשר עובדים שמדרגים את עצמם גבוה רק במרכיב אחד של well being).


עובדים המדרגים את עצמם גבוה בכל חמשת האלמנטים האלה גם חוסכים לחברות שלהם כסף על תחלופה תכופה של עובדים וחיסורים (כי יש להם פחות בעיות בריאותיות).

אז איך מנהלים יכולים ליצור תרבות שמעודדת שמירה על בריאות טובה ואיכות חיים?

(כשאלה משפיעים בסופו של דבר גם על התוצאות בעבודה)

1. לעודד: חשובות שיחות בהן מעודדים עובדים לשפר את רווחתם הפיזית, המנטלית והרגשית. חשוב שמנהלים יעודדו את העובדים לקחת בעלות אישית על ה- well being ושלהם ולהשתתף כראות עיניהם בפעילויות בנושא – תוך כדי שמירה על העצמאות והפרטיות של העובדים.

2. לספק: על בסיס קבוע, על המנהלים לחבר עובדים עם הזדמנויות ופעילויות, שיעזרו להם לחיות טוב יותר (להנות מ-well being). למרות שהעובדים אחראים למעשיהם, מוטלת על המנהלים האחריות להזמין ולהזכיר לעובדים את חשיבות ההשתתפות בפעילויות, שמקדמות את הבריאות הפיזית שלהם, הנפשית והרגשית. פירוש הדבר להפנות את העובדים למידע ולהזדמנויות שמאפשרים להם חווית חיים טובה. זה אומר גם ליצור הזדמנויות כאלה במקום העבודה בצורה של הרצאות, סדנאות, גיוון של הכיבוד שמוצע לעובדים במטבחון או באירועים, אולי לאפשר פעילויות ספורטיביות במסגרת חוג במקום עבודה או להקים קבוצה ספורטיבית (כמו קבוצת כדורסל, כדורעף ועוד) המתחרה בליגה למקומות עבודה (או סתם מתאמנת יחד בשביל הכיף והאדרנלין שבעניין, כמו קבוצת ריצה).

על המנהלים להבין שיוזמות הקשורות ב-well being עוסקות בשיפור חיי העובדים - והתוצאות העסקיות הן רק בונוס.

עובדים הם הנכס הגדול ביותר של כל חברה ויש להשקיע בהם בהתאם.


המנהלים הגדולים בעולם מכירים בכך שהם משפיעים על רווחת העובדים מדי יום - לטובה או לרעה, והופכים למשימה שלהם את השיפור בבריאות ובאיכות החיים של העובדים ולא רק את השיפור בביצועי העבודה שלהם.

בואו ללמוד עוד איך לעשות את זה כאן-

בריאות מעולה 😊





פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page