top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תOrit Shiber

איזה תחושה/רגש/אמונה רוצה להעצים השבוע?

עודכן: 20 באוק׳ 2020

התרגיל הבא לקוח מעולם ה NLP

תחשוב/י על משהו שמטריד אותך, ויוצר אצלך תחושה לא טובה. זו יכולה להיות דרך מחשבה מסוימת, התנהגות מסוימת, תחושה (כמו היעדר חיוניות/חוסר אנרגיה) או רגש כלשהו.


על מה חשבת?


אני רוצה שתחשוב/י על משהו שיחליף את ההתנהגות/צורת מחשבה או הרגש הלא נעים.

בוא תיקח/י את התחליף, את ההתנהגות/המחשבה החדשה ותיצור/י לעצמך תמונה בראש שקשורה להתנהגות/למחשבה החדשה או הרגש החדש. האם התמונה צבעונית? האם את/ה רואה תמונה או סרט עם תמונות שנעות בו?


תנקה/י את המסך הדמיוני שבראש, ותיצור/י תמונה של ההתנהגות/התחושה/המחשבה הישנה. אם זה לא צבוע בשחור-לבן- תהפוך/י את זה עתה לשחור לבן.


יש לך עכשיו על המסך הדמיוני תמונה שחור-לבן של ההתנהגות/מחשבה/תחושה ישנה ואת התמונה הצבעונית של ההתנהגות/תחושה/מחשבה חדשה.. תדמיין/י על המסך את התמונה הישנה שממלאת את המסך, ובנקודה השמאלית של המסך את הנקודה הצבעונית של התמונה החדשה. דמיין/י שהתמונה על המסך שלך הולכת ומתרחקת ממך והתמונה הצבעונית הולכת וגדלה, וממלאת את כל המסך.


מחיאת כף ו- "סוויש". תפקח/י את העיניים.


נחזור על התהליך עוד 3 פעמים:

דמיין/י את התמונה הישנה ובפינת המסך את התמונה הצבעונית... עכשיו תראה/י איך התמונה הישנה הולכת ומתרחקת למרחק עצום, ואיך התמונה הצבעונית הולכת וגדלה וממלאת המסך כולו.


מחיאת כף ו- "סוויש". תפקח/י את העיניים.


עשה/י עוד 2 חזרות נוספות.


לקראת הסוף-

תעצום/י את העיניים ותראה/י אם יש משהו שעולה מהתמונה הישנה.

עכשיו תהפוך/י את התמונה החדשה ליותר צבעונית. נניח שיש לך כפתור ביד, ואת/ה יכול/ה לשלוט על הצבע וכפתור נוסף שבו תוסיף/י, אם תרצה/י, מוסיקה לתמונה.

תן/י לתמונה הזו לעטוף אותך, ותאפשר/י לה להיספג בכל תא ותא בגוף שלך.

דמיין/י עתה אירוע שאם היה קורה בעבר- הייתה מופיעה ההתנהגות/התחושה/המחשבה הישנה, ודמיין/י איך ההתנהגות החדשה פועלת ומשפיעה עתה על מה שקורה.

39 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page