מיינדפולנס - לתרגל את המוח להיות מאושר

מתי בפעם האחרונה המחשבות האינסופיות עצרו לרגע אחד? איך מסדרים בראש את אינסוף המחשבות, בלבול, עומס רגשי, שיפוטיות וחוסר הריכוז? מה הן שיטות התרגול שיכולות לשמש אתכם בכל רגע ובכל מקום בשגרה היום יומית? ומה זה מיינדפולנס ואיך ניתן בעזרתו לתרגל את המוח להיות מאושר?
מיינדפולנס - לתרגל את המוח להיות מאושר

זמן ומקום

-
-

על ההרצאה

מתי בפעם האחרונה המחשבות האינסופיות עצרו לרגע אחד?

איך מסדרים בראש את אינסוף המחשבות, בלבול, עומס רגשי, שיפוטיות וחוסר הריכוז?

מה הן שיטות התרגול שיכולות לשמש אתכם בכל רגע ובכל מקום בשגרה היום יומית?

ומה זה מיינדפולנס ואיך ניתן בעזרתו לתרגל את המוח להיות מאושר?

מיינדפולנס (בעברית קשיבות) היא הנוכחות ברגע. בשנים האחרונות המחקר חושף יותר ויותר יתרונות פסיכולוגים ובריאותיים של יישום מיינדפולנס בחיינו. מיינדפולנס מציע כלים פשוטים לזיהוי מה שמעכב אותנו, לשחרור מאמונות לא מקדמות, ולעצירה של סחף המחשבות שעלול לפגוע בנו.

 

אילו דפוסים של רגשות ומחשבות אנו יוצרים? 

מה מכל אלו מקדם אותנו? 

איך נהנה ונספוג את כל מה שיש לחוויה להציע לנו?

אתם תקבלו הרצאה מלאת תובנות ופרקטיקה בה נלמד איך מסקנות הפסיכולוגיה החיובית וחקר המוח עוזרות לנו לתרגל את המוח למצוא שקט בתוך כל ההמולה, נלמד איך להתנהג ולחשוב אחרת, רגוע יותר, נקי יותר וצלול יותר. נתנסה בכמה שיטות תרגול שיכולות לשמש אותנו בכל רגע ובכל מקום בשגרה שלנו. נלמד איך נוכל לנהל את חיינו בצורה שמתאימה לנו - מכזו המשוחררת מ״חייב, צריך ומוכרח״, לכזו המתבוננות, שואלת ומטילה ספק. ההרצאה תעזור לכם למצוא שלווה, להגביר את שביעות הרצון שלכם ותעניק כלים פרקטיים לאיך לעשות זאת.

אודות יהודית כץ-

יהודית כץ למדה פסיכו-ביולוגיה (מדעי המוח) באוניברסיטה העברית, וערכה מחקר מוח בבית החולים הדסה עין כרם. בתקופה המחקר הבינה כי המחקר מגלה המון, אבל כל הכלים והידע נשארים בין כותלי האקדמיה, ולא באמת מגיעים אל מי שצריך אותם יותר מכל - אנחנו.

ככל שנחשפה יותר לתחום, התחדדה אצלה התחושה שהפסיכולוגיה מיועדת רק למי שרע לו.

הקורסים שלמדה, העבודה עם מתבגרים במחלקה הפסיכיאטרית ובעצם כל מה שהייתה רגילה לשמוע על פסיכולוגיה - כולם עסקו בכמה רע לאנשים: במשברים, בחרדות, דכאונות וטראומות.

אבל רגע! החיים הם לא רק מחלות ובעיות. רבים מאיתנו דווקא די בסדר, אבל לא  תמיד מצליחים להוציא מעצמם את העוד משהו הקטן.

יהודית כץ תוהה למה שנסתפק רק בבסדר אם אפשר הרבה יותר בזה? למה שלא נשתמש בפסיכולוגיה ככלי שיעזור לנו להגיע לשם?

הפסיכולוגיה החיובית קמה כתחום כדי לתת מענה בדיוק לזה. המטרה אינה רק לטפל בבעיות לאחר שנוצרו, אלא ללמוד לחיות חיים מלאים יותר, כבר היום. בעזרת כלים מדעיים שנחקרו באוניברסיטאות מסביב לעולם, נוכל לתרגל חיים שאינם חלק מהמירוץ הקבוע. נוכל להפסיק לפעול בצורה אוטומטית ולשאול אילו חיים אנחנו באמת אוהבים ורוצים לחיות.

יהודית כץ שמה לעצמה למטרה לחבר בין המחקרים המשמעותיים, לבין האנשים שרוצים להרגיש טוב יותר, אפילו אם לא ממש ״רע״ להם. מאז, היא מלווה אנשים באופן אישי, מדריכה קבוצות, מייעצת לארגונים, ומרצה בפני קהלים מגוונים.

יהודית כץ נמצאת בתהליך התפתחות מתמיד, משקיעה שעות בלמידה עצמית, רכישת ידע והרחבת סל המיומנויות שלה. היא למדה אימון פסיכולוגי באוניברסיטת תל אביב, וגם טיפול קוגניטיבי התנהגותי בבית ספר לפסיכותרפיה באוניברסיטת חיפה.

בין הלקוחות שנהנו מהרצאותיה של יהודית כץ-

בזק, עיריית תל אביב-יפו, WIX, HP, קלטורה, אורט, FORNOVA, מטב, PAY PAL, TAMA, Roche, ל'אוריאל ועוד.

שתפו את ההרצאה